Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

ΕΙΣΟΔΟΣ ΠΟΛΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΑΠΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ



Κωνσταντίνου Ε Κατσαρού π. Δημομηχανικού

Η οδός Καλαμπάκας στο τμήμα απο δέλτα Καλαμπάκας μέχρι τη διασταύρωση προς Ράξα έχει μήκος 3.400 μέτρα και την εποχή του 1988 είχαν αναπτυχθεί εκατέρωθεν της οδού αξιοσημείωτες οικονομικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των οικονομικών και κοινωνικών τάξεων και την αθρόα προσέλευση της νεολαίας, στα κέντρα αναψυχής, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες.
Ως τμήμα του Εθνικού δρόμου Λαρίσης-Τρικάλων-Καλαμπάκας-Ιωαννίνων είχε μεγάλη τοπική και υπερτοπική κυκλοφορία η οποία εγκυμονούσε κινδύνους ατυχημάτων λόγω της στενότητος του οδοστρώματος που ανέρχονταν για άνοδο και κάθοδο συνολικά στα επτά ( 7 ) μέτρα, με μικρά ερείσματα εκατέρωθεν, χωρίς κράσπεδα και πεζοδρόμια, χωρίς διακριτούς χώρους για παρκάρισμα αυτοκινήτων και με σαφή εμπλοκή όλων των μέσων κυκλοφορίας. Το συνολικό θεωρητικό πλάτος της οδού ανέρχονταν περίπου στα δέκα ( 10 ) μέτρα.

Τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση χειροτέρευε απο τα διερχόμενα αυτοκίνητα των Τούρκων μεταναστών της δυτικής Γερμανίας διότι ο δρόμος αυτός λειτουργούσε τότε σαν το μοναδικό στην Ελλάδα τμήμα διέλευσης από Ηγουμενίτσα προς Τουρκία και τανάπαλιν ( Είχε αρχίσει ο διαμελισμός της Γιουγκοσλαβίας, ήταν σε έξαρση μειονοτικά ζητήματα και υπήρχαν προβλήματα διέλευσης μέσω αυτής της χώρας και σημειωτέον δεν υπήρχε τότε η Εγνατία οδός) .

Ο προβληματισμός ήταν προφανής και αναζητούσαμε λύσεις βελτίωσης των συνθηκών που δημιουργούσαν οι κάθετα αντίρροπες καταστάσεις που οσημέραι γίνονταν οξύτερες και πιεστικές και καθιστούσαν το ζήτημα πλέον σύνθετο και επιτακτικότερης αντιμετώπισης.